Spravedlnost
Spravedlnost jsme uchopili různými způsoby, mimo jiné také pohádkově nebo výtvarně. Ti starší se nad spravedlností zamýšleli mimo jiné při své četbě. V rámci čtenářské dílny měli za úkol vyhledat nějakou nespravedlnost nebo si uvědomit boj dobra a zla, se kterým se na stránkách knih setkáváme velmi často, možná dokonce častěji, než si běžně uvědomujeme.
Starší žáci se ještě před nástupem na distanční výuku stihli proměnit v soudní porotu. Při čtení drobných příběhů měli za úkol rozpoznat dobro a zlo, rozhodnout, zda je na místě trest, případně jaký. Prostě - být spravedliví. U některých příběhů, zejména zpočátku, to byl problém, ale postupem hodiny se naučili přemýšlet nad souvislostmi příběhu, rozpoznat úmysl a nehodnotit, pokud nemáme dost důkazů. Inu - spravedlnost je záležitost složitá.