Holky z lesní školky

Kateřina Hodysová

kontakt: hodysova@zsamsvysokychlumec.cz


S dětmi předškolního věku pracuji sedmým rokem. Každý den ve školce je jiný – přináší nové zážitky, nálady, příběhy a potřeby. Právě v téhle proměnlivosti nacházím krásu a smysl: společně hledáme rovnováhu a učíme se, jak nám spolu může být dobře. Děti chci vést k hodnotám, které je budou provázet i dál – zodpovědnosti, ohleduplnosti, činorodosti a spolupráci. Věřím, že je důležité naučit děti, že společné soužití, podpora a sdílení zážitků jsou hodnoty, které mají větší význam než soupeření a individualismus. Velký význam pro mě má také pobyt v přírodě, kde děti mohou zažít radost z toho, co je skutečně podstatné. Učí se přijímat drobné nepohodlí, spolupracovat a objevovat krásu v jednoduchých věcech – bez hraček a zbytečného přísunu podnětů od dospělých, které dnešní dobu provází. 

Kvalifikace: 

Dokončuji magisterské studium v oboru Pedagogika předškolního věku. V posledních letech jsem absolvovala vzdělávací cyklus Pohádky a divadlo v mateřské škole, kurz Lesní terapie s Rudolfem Hettichem, kontinuální kurz Slabikář práce se dřevem a v loňském školním roce také sebezkušenostní kurz Ego v práci učitele. 


Martina Váchová

kontakt: vachova@zsamsvysokychlumec.cz

 

Narození dvou dcer mě přivedlo k pořádání akcí pro děti - jedná se především o letní příměstské tábory Veselá věda. Obdivuji dětskou fantazii a těším se, co nového společně s dětmi objevíme, co se naučíme a co zažijeme.


Kvalifikace: 

Vystudovala jsem psychosociální studia a po vysoké škole jsem pracovala jako sociální pracovník a osobní asistent handicapovaných lidí. V roce 2023 jsem začala navštěvovat roční kurz pro začínající průvodce v lesní mateřské škole. Tento kurz propojuje základy pedagogické psychologie, praktické dovednosti v environmentálním vzdělávání, výchově a osvětě a tvořivé techniky s přírodninami a dalším materiálem a vytváří tak vhodnou cestu, jak prakticky zprostředkovat environmentální témata dětem. Učíme se pracovat s rizikem a cílem kurzu je, aby výsledný pedagogický proces byl podložen odbornou znalostí, nikoliv nahodilostí. 








Barbora Beranová


Pracuji jako asistentka pedagoga v lesní školce, kde se krásně propojuje má láska k přírodě, zvířatům i dětem. Původně jsem se chtěla věnovat práci se zvířaty a proto jsem vystudovala Českou zemědělskou univerzitu v Praze. Teprve s narozením vlastních dětí jsem ale objevila radost z práce s těmi nejmenšími a postupně mě to přivedlo k současné profesi. V prostředí lesní školky nacházím smysl v tom, že s dětmi společně objevujeme svět venku, učíme se přirozeně hrou a radujeme se z maličkostí. Abych svou práci mohla dělat co nejlépe, v současnosti se vzdělávám v kurzu pro asistenty pedagoga.